درد آرنج تنیس بازان

درد آرنج تنیس بازان (lateral epicondylitis)

درد آرنج یا اپی کندیلیت خارجی را درد آرنج تنیس بازان (tennis elbowهم نامیده اند چرا که در میان بازیکنان تنیس شایع است. درد خارج آرنج (lateral epicondylitis) همچنین در خانم های خانه دار و افرادی که با دست کارهای سنگین انجام میدهند; مثل کارگرانی که شغل آنها با پروناسیون وسوپیناسیون (چرخاندن ساعد به داخل یا خارج) مکرر همراه است (مثلااستفاده ازپیچ گوشتی) شیوع داردگاهی شدت درد موجب ناتوانی در انجام حرکات (مثلا باز کردن در یک نوشیدنی و یا چرخاندن دستگیره در) میشودمهمترین علامت بیماری، درد و حساسیت بالا به فشاری ناچیز و احساس سوزش در قسمت خارجی آرنج است.

پارگی های میکروسکوپی که در اثر تکرار حرکات و فشار مکرر بر روی این عضلات به وجود می آید باعث تورم، سوزش و درد در ناحیه اتصال عضلات تاندون به اپی کندیل خارجی (lateral epicondyle) میشود. همچنین اپی کندیل خارجی نسبت به لمس حساس میشود که مشخصه این بیماری است و گاها باز کردن (extension) آرنج محدود است.

مهره های گردنی (cervical vertebrae)

پزشک کایروپراکتیک همچنین حساسیت مفاصل خلفی C3-C4 و C4-C5 در سمت اپی کندیل دردناک بیمار را معاینه میکند. وجود درد احتمال دخالت عامل گردنی در درد آرنج را مطرح میکند. مهره گردنی با استفاده از روشهای معمول گردنی باید با دقت معاینه شود. تصویر برداری مناسب ممکن است لازم باشد. در کلینیک کایروپراکتیک دکتر اعتصامی پس از معاینه کامل، انجام تست های ارتوپدی مورد لزوم و تصویر برداری در صورت نیاز، مراجعین تحت درمان قرار میگیرند. دکتر اعتصامی با بکار گیری متودهای نوین کایروپراکتیک (درمان بدون دارو و جراحی) همچون گراستون(graston تراگان (theragun)  و مانیپولاسیون به درمان بافتهای آسیب دیده آرنج، کاهش التهاب و درد و افزایش زاویه حرکت آرنج میپردازد