اهمیت علت‌یابی و درمان پیچ‌خوردگی مکرر مچ پا

پیچ خوردگی مکرر مچ پا

پیچ‌خوردگی مچ پا آسیبی بسیار شایعی است که در هر سنی ممکن است رخ دهد. این ضایعه معمولا حین ورزش اتفاق می‌افتد، گرچه گاهی حین راه رفتن روی زمین ناهموار هم ایجاد می‌شود.

پیچ‌خوردگی مچ پا زمانی رخ می‌دهد که لیگامان‌ها یا رباط‌های محافظ مچ پا، بیش از حد کشیده یا پاره شوند. بسته به میزان صدمه به رباط‌ها، پیچ‌خوردگی می‌تواند خفیف یا شدید باشد.

اکثر موارد پیچ‌خوردگی مچ پا صدماتی جزئی هستند که با درمان‌های خانگی نظیر استراحت و استفاده از کمپرس یخ بهبود می‌یابند. اما اگر مچ پای شما آنقدر متورم و دردناک است که نمی‌توانید روی آن راه بروید یا وزن خود را روی آن تحمل کنید باید به پزشک مراجعه کنید.

یک پیچ خوردگی شدید، در صورت عدم درمان و بازتوانی مناسب می‌تواند باعث ضعیف شدن مچ پای شما شود و شما را در معرض صدمه مجدد قرار دهد. پیچ‌خوردگی مکرر مچ پا می‌تواند منجر به مشکلات دراز مدت نظیر درد مزمن مچ پا، آرتروز مچ و ناپایداری مداوم شود.

 

کایروپراکتیک تهران

جهت معاینه بالینی کامل، ویزیت و مشاوره در زمینه درمان کایروپراکتیک (دردهای ستون فقرات و مفاصل، فتق دیسک کمر و گردن، درد سیاتیک، گرفتگی های عضلانی و آسیب دیدگی های ورزشی) در تهران، با کلینیک دکتر ایمان اعتصامی متخصص کایروپراکتیک از امریکا تماس بگیرید.