درد مفصلی و 5 عامل

مفاصل، بافت‌هایی هستند که استخوان‌ها را به یکدیگر متصل می‌کنند. درواقع آنها امکان حرکت را برای استخوان‌ها فراهم می‌آورند. درد مفصلی بسیار شایع است و معمولا نیازی به درمان خاصی ندارد. اما اگر بیشتر از 3 روز باقی مانده یا با تورم، قرمزی، گرما و حساسیت در محل یا تب همراه باشد باید توسط پزشک بررسی شود. در ادامه با چندین عامل شایع برای دردهای مفصلی آشنا خواهید شد.
.

• آرتروز:
    یکی از شایع‌ترین علل دردهای مفصلی، آرتروز یا از بین رفتن غضروف محافظ مفصل است.
  • بورسیت:
    بورسیت به التهاب بورس‌ها گفته می‌شود. بورس‌ها کیسه‌های حاوی مایع هستند که در اطراف مفاصل وجود دارند و با لغزندگی خود باعث کاهش اصطکاک ساختمان‌های مجاور حین حرکت می‌شوند.
  • نقرس:
    در این بیماری، اسید اوریک در ارگان‌های مختلف بدن به‌خصوص پا تجمع می‌یابد و باعث بروز درد مفصلی می‌شود.
  • پسوریازیس:
    پسوریازیس یک بیماری خودایمنی است که باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی خارش‌دار، پوسته‌ریزی‌دهنده و قرمزرنگ روی پوست بدن و سر می‌شود. تقریبا 30 درصد از مبتلایان به پسوریازیس، آرتروز پسوریازیس و درد مفصل را نیز تجربه می‌کنند.
  • تاندونیت:
    تاندون‌ها، بافت‌های طناب‌مانند ضخیمی هستند که عضلات را به استخوان‌ها متصل می‌کنند. تاندونیت به التهاب تاندون گفته می‌شود. این وضعیت با درد و حساسیت شدید همراه است و حرکت مفصل درگیر را محدود می‌کند.

کایروپراکتیک تهران

جهت معاینه بالینی کامل، ویزیت و مشاوره در زمینه درمان کایروپراکتیک (دردهای ستون فقرات و مفاصل، فتق دیسک کمر و گردن، درد سیاتیک، گرفتگی های عضلانی و آسیب دیدگی های ورزشی) در تهران، با کلینیک دکتر ایمان اعتصامی متخصص کایروپراکتیک از امریکا تماس بگیرید.