درمان کایروپراکتیک چگونه انجام می‌شود؟

درمان کایروپراکتیک چگونه انجام می‌شود؟

کایروپراکتیک عبارت است از علم شناخت مفاصل، به ويژه ستون فقرات و هنر تنظيم و تطبيق (اجاستمنت) آنها به منظور پيشگيري و درمان ناهنجاری‌های ستون فقرات، بدون تجويز دارو و يا عمل جراحي با تاكيد فراوان به ورزش‌هاي اصلاحی و درمانی.

پرکاربردترین روش درمانی در کایروپراکتیک، درمان دستی یا مانیپولاسیون یا جااندازی مفاصل است. در این روش مفاصل ستون فقرات تا حد نهایی دامنه‌ حرکتی که دارند، حرکت داده می‌شوند. این کار معمولا با یک فشار یا حرکت سریع و محکم  انجام می‌شود. درمان دستی موجب می‌شود مفصل مجدد در راستای صحیح قرار بگیرد و دامنه حرکتی آن افزایش یابد.

برای انجام درمان‌های دستی کایروپراکتیک ممکن است فقط از دست و یا از وسایل کمکی استفاده شود. حین انجام حرکات توسط درمانگر، ممکن است صداهایی در مفاصل شنیده شود که به علت حرکت سطوح مفصلی و آزاد شدن حباب‌های گاز در مفاصل است. این صداها بی خطر هستند.

دکتر کایروپراکتیک ممکن است از روش‌های درمان دستی دیگر مانند ماساژ و کشش بافت‌های نرم و مدالیته‌های فیزیوتراپی نیز استفاده کند. همچنین به تجویز حرکات اصلاحی و ورزشی برای بهبود بیمار می پردازد.

 

 

کایروپراکتیک تهران

جهت معاینه بالینی کامل، ویزیت و مشاوره در زمینه درمان کایروپراکتیک (دردهای ستون فقرات و مفاصل، فتق دیسک کمر و گردن، درد سیاتیک، گرفتگی های عضلانی و آسیب دیدگی های ورزشی) در تهران، با کلینیک دکتر ایمان اعتصامی متخصص کایروپراکتیک از امریکا تماس بگیرید.