سندرم آرنج تنیس‌بازان

ستدرم آرنج تنیس بازان

درد آرنج یا «اپی کندیلیت خارجی» را درد «آرنج تنیس بازان» نامیده‌اند چرا که در میان بازیکنان تنیس شایع‌تر است.
درد خارج آرنج همچنین در خانم‌های خانه‌دار و افرادی که با دست کارهای سنگین انجام می‌دهند.

مثل کارگرانی که شغل آنها با «پروناسیون» و «سوپیناسیون» (چرخاندن ساعد به داخل یا خارج) مکرر همراه است (مثل استفاده ازپیچ گوشتی) شیوع دارد.

• گاهی شدت درد موجب ناتوانی در انجام حرکات (مثل باز کردن در یک نوشیدنی یا چرخاندن دستگیره در) می‌شود.
  • مهم‌ترین علامت بیماری، درد و حساسیت بالا به فشاری ناچیز و احساس سوزش در قسمت خارجی آرنج است.
  • پارگی های میکروسکوپی که در اثر تکرار حرکات و فشار مکرر بر روی این عضلات به وجود می آید باعث تورم، سوزش و درد در ناحیه اتصال عضلات تاندون به اپی کندیل خارجی (lateral epicondyle) می‌شود.
  • همچنین اپی کندیل خارجی نسبت به لمس حساس می‌شود که مشخصه این بیماری است. گاها باز کردن (extension) آرنج نیز دچار محدودیت می‌شود.
    -در موارد بروز درد آرنج، پزشک کایروپراکتیک حساسیت مفاصل گردنی را نیز در بیمار معاینه می‌کند. چرا که وجود درد، احتمال دخالت عامل گردنی در درد آرنج را مطرح می‌کند.
  • مهره گردنی با استفاده از روش‌های معمول گردنی باید با دقت معاینه شود. همچنین تصویر برداری مناسب ممکن است لازم باشد.
  • در کلینیک کایروپراکتیک دکتر اعتصامی پس از معاینه کامل و انجام تست‌های ارتوپدی و تصویر برداری در صورت نیاز؛ مراجعین تحت درمان قرار می‌گیرند.
  • دکتر اعتصامی با بکار گیری روش‌های نوین کایروپراکتیک (درمان بدون دارو و جراحی) همچون گراستون (graston)، تراگان (theragun) و مانیپولاسیون، به درمان بافت‌های آسیب دیده آرنج، کاهش التهاب و درد و افزایش زاویه حرکت آرنج می‌پردازد.

کایروپراکتیک تهران

جهت معاینه بالینی کامل، ویزیت و مشاوره در زمینه درمان کایروپراکتیک (دردهای ستون فقرات و مفاصل، فتق دیسک کمر و گردن، درد سیاتیک، گرفتگی های عضلانی و آسیب دیدگی های ورزشی) در تهران، با کلینیک دکتر ایمان اعتصامی متخصص کایروپراکتیک از امریکا تماس بگیرید.