با کایروپراکتیک آشنا شوید

با کایروپراکتیک آشنا شوید

کایروپراکتیک عبارت است از علم شناخت مفاصل، به ويژه ستون فقرات و هنر تنظيم و تطبيق (اجاستمنت) آنها به منظور پيشگيري و درمان ناراحتي‌هاي ستون فقرات، بدون تجويز دارو و يا عمل جراحي با تاكيد فراوان به انجام ورزش‌هاي مختلف براي قسمت‌هاي متفاوت بدن.

تاريخچه كايروپراكتيك

تنظيم و تطبيق مفاصل و استفاده آن در علم پزشكي به 2700 سال پيش برمي‌گردد. بقراط، پدر علم پزشكي، با انجام دادن مانورهايي روي ستون فقرات و مفاصل، به درمان بسياري از بيماري‌ها مي‌پرداخت.

پس از او نیز ابوعلي سينا، پزشك بزرگ ايراني از اين روش استفاده مي‌كرد.

در سال 1895 ميلادي مطابق با 1274 شمسي، شخصي بنام «ديويد دانيال پالمر» از اهالي ايالت آيووا آمريكا با استفاده از تنظيم و تطبيق ستون فقرات چند بيمار، نتايج بسيار مطلوبي بدست آورد.

درواقع، مي‌توان گفت كايروپراكتيك نوين از آن موقع سرچشمه گرفته و امروزه در بيشتر كشورهاي جهان از جمله ايران به‌عنوان يكي از مهم‌ترين روش‌ها براي كسب و حفظ سلامتي بشمار مي‌رود.
دوره‌هاي آموزشي:
پزشك كايروپراكتيك پس از گذراندن دوره پيش نياز (ليسانس در علوم پايه) وارد دانشكده كايروپراكتيك مي‌شود.

دانشجويان اين رشته پس از گذراندن واحدهاي درسي به مدت 10 ترم برابر با 5 سال (شامل دروس علوم پزشكي، اورتوپدي، اعصاب، راديولوژي، روان‌شناسي، فارماكولوژي، كايروپراكتيك و …) به اخذ درجه دكتراي حرفه‌اي كايروپراكتيك نايل مي‌گردند و قبل از آن از ترم هفتم جهت ويزيت و درمان بيماران (دوره انترني) به كلينيك‌هاي مربوطه اعزام می‌شوند.

کایروپراکتیک تهران

جهت معاینه بالینی کامل، ویزیت و مشاوره در زمینه درمان کایروپراکتیک (دردهای ستون فقرات و مفاصل، فتق دیسک کمر و گردن، درد سیاتیک، گرفتگی های عضلانی و آسیب دیدگی های ورزشی) در تهران، با کلینیک دکتر ایمان اعتصامی متخصص کایروپراکتیک از امریکا تماس بگیرید.